یقین بداند چه چیزی را می خواهد به چاپ تراکت مخاطبان خود انتقال دهد. 2-کاملا مطالب درج‎شده را به صورت واضح و روشن مطرح کند.3- بتواند مخاطب خود را ترغیب و تشویق به موضوعات تراکت کند. 4- ارتباط صحیح و پیوستگی و هماهنگی بین تصاویر و متن برقرار باشد تا اولین نگاه مخاطب به تراکت، او را وادار به پی‎گیری و جهت‎پذیری انتخاب او در خبر تراکت کند. نکته‎ی مهم در طراحی تراکت‎های تبلیغاتی این است که طراحی گیرا داشته باشد و مطالب به گونه‎ای خلاصه در آن چیده شده باشد که چشم بیننده خسته نشود. در طراحی باید سعی شود که مطالب مهم، بزرگ‎تر باشند و بهتر است این مطالب به گونه‎ای باشد که بیننده را جلب کند و بیننده مشتاق شود که آن را بخواند. استفاده از رنگ‎های چاپ تراکت هم‎خانواده و ترکیب رنگ‎ها در طراحی بسیار مهم است.کیفیت طراحی، نوع کاغذ، و نوع چاپ تراکت، نقش موثری در جذابیت و گیرایی تراکت در دید مخاطبان شما دارد.غالبن در صفحه‎ی روی تراکت عناوینی مانند نام واحد و یا مرکز مورد نظر و معرفی فعالیت‎های او ـ امتیازات (اولین تولیدکننده، تنها موسسه، و یا استاندارد وایزوهای رایج و غیره)، شرایط مرتبط با اعلام تراکت (به مناسبت روز افتتاح نمایش‎گاه و یک گالری و غیره)، زمان، نشانی، تلفن، فکس، ایمیل، درج شود و در قسمت پشت صفحه، توضیحات در رابطه شرح تحول در آن ذکر می‌شود.